jak wybrać firmę SEO

Wybór dobrej agencji SEO – Google podpowiada czym się kierować

Internetowe strony Promocja Usługi

Jeśli prowadzisz swoje przedsiębiorstwo i tworzysz dla niego stronę www, na pewno z czasem rozmyślasz o tym, co zrobić, aby była ona widoczna na topie wyników wyszukiwania. Wiadomo przecież, iż współcześnie widoczność w internecie jest jednym z fundamentów sukcesu, ponieważ to właśnie tu duża grupa klientów pierwszy raz przeczyta o twojej działalności. Jak zatem zatrudnić dobrą agencję SEO? Należy posłuchać wskazówek specjalistów.

Jak znaleźć dobrą agencję SEO? Google opublikowało o tym kurs

Nie można negować, że cała branża usług SEO, to znaczy działań, których celem jest optymalizacja stron internetowych pod wyszukiwarki, powstała i nieustająco rozwija się właściwie wyłącznie za dzięki wyszukiwarce Google. Mimo obecności innych opcji, jak przykładowo Yandex, Rambler lub Baidu, nadal kluczowe są pozycje uzyskane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy więc, kto potrzebuje być widocznym w sieci, musi pracować na swoje miejsce w top 10 w Google. W przypadku sektorów, gdzie konkurencja jest silna, zazwyczaj jest to skomplikowane bez doradztwa specjalistów z agencji SEO. Google postanowiło pomóc osobom, dla których pojęcie SEO jest czymś nowym, i przygotowało krótki instruktaż, jak rozpoznać dobrą firmę SEO.

Najważniejsze cechy rzetelnej agencji SEO

Maile Ohye, pracownica, Google z przeszło 10-letnim stażem, w kolejnych punktach naświetla, jak zidentyfikować rzetelną agencję SEO, wymieniając wśród najistotniejszych cech między innymi:

  • rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od dowiedzenia się, w jaki sposób klient prowadzi swój biznes, jakie są jego cele oraz kto stanowi jego największą konkurencję,
  • umiejętność oceny czasu oraz budżetu niezbędnego do zakończenia zakładanych działań,
  • udzielenie witrynie wsparcia technicznego oraz praca nad zwiększeniem jej użyteczności,
  • przejrzystość odnośnie planowanych działań, przykładowo poprzez cykliczne raportowanie i ciągły dostęp do statystyk strony,
  • zapewnienie stronie wsparcia technicznego i praca nad ulepszeniem jej użyteczności,
  • zadbanie o ogólną widoczność strony internetowej, a nie tylko zdobywanie pozycji w wynikach wyszukiwania na pojedyncze słowa kluczowe.

Pracownica firmy Google wskazuje też, iż dobra agencja SEO w żadnym razie nie obieca rewelacyjnych rezultatów z dnia na dzień, bowiem optymalizacja strony internetowej jest procesem długotrwałym, często dającym widoczne rezultaty na ogół po kilku miesiącach działań.