Private blog network – co to jest i jakie daje możliwości?

Internetowe strony Promocja Usługi

Szukasz aktualnej oferty private blog network? Idealnie trafiłeś! Wejdź na https://tinyurl.com/2yz28opg.

Żeby odbiorca odkrył twój biznes powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, ale również zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego ważna jest zawartość strony i to czy cyklicznie publikowane są na niej nowe rzetelne i przydatne dla odbiorcy treści. Jednak nie wolno również pominąć tzw. link buildingu, a więc pozyskiwania linków zewnętrznych prowadzących do strony. Jednym ze sposobów na link building jest wykorzystywanie PBN – prywatnej sieci blogów.

Private blog network, czyli kto używa PBNy?

PBNy są prywatne, ponieważ są budowane a następnie kierowane przez jeden podmiot (przeważnie przez sporą agencję marketingową bądź agencję SEO), który dba o jakość publikowanych tam tekstów. Prywatne sieci blogów są z reguły wykorzystywane jako jeden z punktów wieloaspektowej strategii marketingowej, co trzeba mocno zaakcentować, ponieważ najlepsze efekty ich zastosowania zauważa się w stosunku do stron, które są dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci serwisów nie tylko dają możliwość pozyskania dużej ilości linków przychodzących do strony, ale również na ich zróżnicowanie, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Za wadę PBNów można uznać tylko to, że ich stworzenie to spory koszt, a następnie należy poświęcać wiele czasu na zachowanie ich w odpowiedniej jakości.

Publikacje z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać potencjał PBN

PBNy idealnie sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można na nich publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To właściwie każda publikacja w sieci, gdzie zaprezentowane są najważniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej nazwa, telefon bądź e-mail oraz adres stacjonarny. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim też strona na portalu społecznościowym, zakładka w ogólnodostępnym rejestrze firm albo artykuł, w którym dodano firmowe informacje kontaktowe.

Kolejny ciekawy sposób na wykorzystanie potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów z dodaniem hiperłącza do oryginalnego tekstu oznaczonego jako tag “rel=canonical”. W takiej sytuacji roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej przydatność oryginalnego wpisu, ponieważ natrafianie na linki do niego na różnych blogach zewnętrznych traktują jako sygnał, że pod wymienionym adresem kanonicznym znajdują się rzetelne, warte uwagi informacje. Artykuły z canonicalem są najskuteczniejsze przy tekstach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie liczy się pozyskanie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych w szczególności z aktualnymi wydarzeniami, prawem, finansami oraz zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO